Een digi-toegankelijk document is het resultaat van een proces waarin toegankelijkheid een grote rol speelt. Dit komt tot stand doordat vanaf de eerste stap al rekening wordt gehouden met toegankelijkheid.
Stappenplan toegankelijke pdf
Wij helpen u bij het digi-toegankelijk maken van documenten die u online wilt delen. Wat kunt u hiervoor doen?
1. Stuur de Word, InDesign of PDF-bestanden die digi-toegankelijk gemaakt moeten worden naar ons op.
2. Geef aan of u alleen toegankelijkheid wilt of ook interactiviteit.
3. U ontvangt van ons een prijsopgave. Na uw akkoord hierop beginnen wij direct.
4. Nadat wij de digi-toegankelijke pdf(‘s) hebben gemaakt, ontvangt u deze inclusief rapport via de e-mail.
Pas als u akkoord bent met het eindresultaat, ontvangt u van ons de factuur.
Optimaliseren van de aangeleverde bestanden
De onderstaande stappen volgen wij na aanlevering van uw bestanden:
– Wij doen een volledige controle en voegen interactiviteit en toegankelijke data toe aan de metadata.
– Na het maken van een pdf controleren wij deze in Acrobat op eventuele codering fouten.
– Tot slot wordt er een rapport gegenereerd die gekoppeld is aan de pdf.
Het kan zijn dat als het aangeleverde bestand een pdf is. In dat geval kunnen wij geen 100% garantie geven dat de pdf ook geheel toegankelijk gemaakt kan worden. Dit kan liggen aan de codering van de pdf. Mocht het echt niet mogelijk zijn om toegankelijkheid toe te voegen. Dan kunnen wij het document eventueel ook opnieuw opmaken in Adobe Indesign. Daarna volgen wij de eerder genoemde stappen en maken wij een compleet document met gekoppeld rapport.
Het uitvoerdocument is in alle gevallen een toegankelijke pdf volgens WCAG2.1 norm.
Tot slot sturen wij na goedkeuring van de documenten alle bestanden (ook de aangeleverde bestanden) weer retour. U heeft dan het pakket weer compleet in eigen beheer.